Skuteczny system rezerwacji dla hoteli

Istnieje wiele rozwiązań, które skutecznie ułatwiają prowadzenie hotelu. Warto więc je wypróbować, bo może się okazać, że w prosty sposób znacząco zwiększy się zyski bez ponoszenia jakichkolwiek strat.

Sprawnie działający system rezerwacji online

komputerowe wsparcie recepcji

Komputer na recepcji to niezbędne narzędzie pracy recepcjonisty

Kluczową sprawą dla każdego hotelu oraz ośrodka zajmującego się wynajmowaniem noclegów jest system rezerwacji. Można go przygotować od podstaw, co wiąże się z większymi wydatkami, albo też skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań. W takiej sytuacji cena jest dużo korzystniejsza, a dodatkowo wiadomo, czego można się spodziewać po takim systemie i w razie jakichkolwiek problemów łatwo jest znaleźć rozwiązanie.

Mając na uwadze to jakie potrzeby posiada poszczególny obiekt można w odpowiedni sposób dobrać rozwiązanie informatyczne, które będzie w idealny sposób odpowiadać na wszystkie związane z działalnością hotelu aspekty.

Musimy zawsze brać przy okazji rozważania różnych systemów hotelowych kilka decydujących elementów, które będą mieć znaczący wpływ na stosunek cena/jakość danej firmy.

    1. Wielkość obiektu hotelowego – dzięki określeniu wielkości hotelu możemy dobrać odpowiednie oprogramowanie hotelowe. Pamiętać tutaj należy, że wiele systemów do obsługi hotelu ma różną funkcjonalność, oraz odmienne przeznaczenie. W zależności od opcji jaką obierzemy podczas negocjacji ze sprzedawcą możemy dobrać odpowiednią wersję systemu.
    2. Usługi dodatkowe – nie każdy hotel posiada tak rozbudowane usługi dodatkowe kierowane dla swoich gości jak obiekty 4 i 5 gwiazdkowe. Należy pamiętać, że w zależności od tego jaki system wybierzemy obsługa dodatkowych usług hotelowych takich jak basen, dostęp do SPA, zamawianie posiłków w restauracji może występować w panelu obsługi programu. Tego typu programy do zarządzania dużymi hotelami są drogie, a ich funkcjonalność będzie zdecydowanie nie do wykorzystania przez mniejsze obiekty. Oceń dobrze czy warto przepłacać za moduły systemu hotelowego, którego nie będziesz wykorzystywać.
    3. Możliwości synchronizowania rezerwacji hotelowych online – współcześnie zdecydowana większość rezerwacji dokonywanych w hotelach to te wykonywane przez internet. Zdecydowanie gro rezerwacji dokonywane jest przez tzw. agregaty rezerwacji hotelowych – przykładem są tutaj HRS, Booking.com, noclegi.pl – za pośrednictwem tych stron większość internautów porównuje oferty hoteli – nie tylko ceny, ale też lokalizacje, usługi dodatkowe, wyposażenie pokoi. Dokonane rezerwacje z systemów rezerwacji online wysyłane są do obiektu który klient wybrał i chce dokonać rezerwacji. Stron porównujących oferty hoteli jest znaczna ilość, a nowe powstają i znikają. Warto być na bieżąco z rynkiem porównywarek hotelowych.

-Aktualnie spora grupa klientów dokonuje porównywania hoteli poprzez systemy hotelowe. Aby sprawnie odnaleźć i dokonać rezerwacji, często internauci korzystają z kilku serwisów jednocześnie, poszukując na przykład niskiej ceny. Hotele które chcą przyciągnąć możliwie najwięcej gości korzystają z kont rezerwacji online na kilku portalach jednocześnie. Nawet mały hotel ogłaszający się w kilku serwisach może mieć problem z obsługą kilku kont z ofertami jednocześnie. – mówi pani Włodarczyk, Manager recepcji w Hotelu APART.

Tutaj rozwiązaniem są systemy rezerwacyjne działające online.

online rezerwacja komputerAby sprawnie zarządzać bieżącymi rezerwacjami, które spływają z różnych systemów rezerwacji online odpowiednie oprogramowanie synchronizuje grafik hotelowy. Powierzenie tego zadania komputerowi eliminuje możliwość popełnienia błędu przez człowieka. Komputer bezbłędnie usuwa oferty wykupionych pokoi na wszystkich portalach na których zarejestrowany jest hotel. Dzięki obsłudze mechanizmów systemów rezerwacji online i dostępowi do paneli zarządzania przez API całość odbywa się automatycznie, często bez udziału pracowników recepcji.

Na co pozwala system rezerwacji?

Wprowadzając sprawnie działający system rezerwacji online bez trudu można usprawnić zdobywanie nowych klientów i dodatkowo prowadzić to w taki sposób, że wiele rzeczy zostaje w pełni zautomatyzowanych. Dla klientów również jest to korzystne rozwiązanie, ponieważ rezerwacje hotelowe prowadzone na tego typu zasadach są łatwiejsze do wykonania nawet dla osób bez doświadczenia. Dzięki temu potencjalni goście hotelowi chętniej rezerwująnowoczesna fasada hotelu błękit noclegi.

Z badań dokonanych przez portal e-Hotelarz.pl wynika, że coraz częściej rezerwacje dokonywane są zarówno przez strony rezerwacji, ale tuż za nim rozwija się spory rynek aplikacji mobilnych umożliwiających rezerwacje online przez telefony i smartfony. Badanie przeprowadzone przy udziale operatora aplikacji do rezerwacji przez telefony – firmy HRS wskazuje:

„Około 13% badanych regularnie korzysta ze smartfonów aby zarezerwować pokój. Rezerwacje za pośrednictwem mobilnych urządzeń są najbardziej rozpowszechnione wśród respondentów w wieku od 30 do 49 lat”

Zauważyć należy, że grupa która dokonuje tych rezerwacji (a które to całkowicie pomijają możliwość przejścia na stronę hotelu i dokonania rezerwacji przez moduł na stronie www) jest prężnie rozwijającą się klasą średnią, która nie szczędzi pieniędzy na wypoczynek i podróżowanie – a więc jest to bardzo ważny segment klientów hotelowych.

Źródła:

 

http://www.e-hotelarz.pl/mht/?p=9808

https://www.versum.pl/rezerwacje-online

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *