Rezerwacje hotelowe online – jaki system zastosować

Z uwagi na różnorodne zapotrzebowanie poszczególnych obiektów noclegowych, oraz ich specyfikę – różne pojemności, typowe obłożenie, oraz usługi dodatkowe proponuje się zgoła odmienne systemy rezerwacji hotelowych pozwalających na sprawną obsługę gości poszukujących miejsca noclegowego.

hotelowy pokój

Różne hotele – różne systemy rezerwacji

Aby odpowiednio dobrze obsługiwać rezerwacje hotelowe powstają coraz to nowe systemy hotelowe, czyli specjalistyczne oprogramowanie przeznaczone dla hoteli, oraz innych obiektów noclegowych. W zależności od potrzeb poszczególnego ośrodka noclegowego możliwe jest dobranie systemu obsługi rezerwacji online, który będzie w stanie obsłużyć zainteresowanych noclegiem potencjalnych klientów.

Systemy rezerwacji hotelowych powstały z potrzeby dostosowania się obiektów hotelowych do zmieniającego się rynku rezerwacji. Z uwagi na zmieniające się trendy w hotelarstwie i zmieniający się profil klientów hoteli należało dostosować obsługę zapytań o wolne terminy noclegowe. Coraz więcej zainteresowanych noclegami wykorzystuje internet oraz aplikacje mobilne do znalezienia miejsca noclegowego. Badania wykazują, że już zdecydowana większość rezerwacji hoteli, hosteli i innych miejsc noclegowych jest dokonywana przez internet.

Obrazują to ankiety portalu Interaktywnie.com odnośnie rezerwacji online:

Do czego wykorzystujesz internet podczas organizowania wakacji?
(odsetek użytkowników, którzy wykorzystują internet do planowania wakacji)

  • Szukam informacji 78,00%
  • Kupuję usługi (płacę za nie on-line) 49,62%
  • Rezerwuję usługi (płacę już na miejscu) 46,51%

hotel w mieście wejście

Portale rezerwacji online – znak nowych czasów

Rynek hotelowy przeżywa w ostatnich latach bardzo silne przemiany wywoływane głównie przez odpowiednie narzędzia udostępniane potencjalnym klientom online. Bardzo duża liczba rezerwacji hotelowych dokonywanych jest przez internet za pośrednictwem portali rezerwacji online. Portale takie jak Booking.com, Trivago, CheapHostel rozwinęły istniejący od zarania internetu pomysł ogłoszeń, rozwijając dodatkowe usługi umożliwiając wygodne, szybkie i łatwe dokonywanie decyzji o rezerwacji hotelu. Już nie tylko ogłoszenia, ale całe systemy rezerwacji online obejmują opisy dostępnych pokoi, szczegółowe informacje o ofercie, możliwość zobaczenia opinii o danym obiekcie oraz dokonanie rezerwacji i płatności. To właśnie łatwa monetaryzacja biznesu rezerwacji online sprawiła, że rynek ten rozwija się niezwykle prężnie.

Portale rezerwacji online konkurując ze sobą ofertą udostępnianych hoteli, opisami miejsc które można odwiedzić przy okazji, przewodnikami, rezerwacją dodatkowych usług – wypożyczalni samochodów, zakup SkiPassów, przewodników, zdobyły zaufanie internautów a tym samym stały się jednym z podstawowych źródeł informacji o noclegach, ich cenach, dodatkowych usługach dostępnych na miejscu.

Rezerwacje hotelowe online

recepcja w hotelu dzwonekRozwój systemów rezerwacji online sprawił, że portale zaczęły zwracać się również do swoich podstawowych klientów – obiektów hotelowych które oferują noclegi na stronach portali. To od nich pobierana jest prowizja za rezerwacje i noclegi. Aby ułatwić im synchronizację ich grafików hotelowych stworzone zostały specjalne aplikacje internetowe, oraz programy do obsługi na komputerach lokalnych. Dzięki korzystaniu z systemów rezerwacji hoteli online możliwe stało się niemal automatyczne obsługiwanie rezerwacji pochodzących z internetu.

Również zewnętrzne programy różnej klasy – dla dużych i średnich hoteli, resortów, czy mniejszych baz noclegowych i hoteli do 50-60 pokoi, pozwalają na obsługę rezerwacji spływających z internetowych portali rezerwacyjnych.

Zobacz więcej na stronach:

 

http://resgo.pl/

http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-wakacje-przez-internet-246312

http://blog.eholiday.pl/rezerwacje-online-coraz-wazniejsze-dla-turystow/