Regały na warzywa i owoce – jak stworzyć dział warzywno-owocowy?

To, w jaki sposób produkty, także owoce i warzywa, są eksponowane w sklepie, ma ogromny wpływ na sprzedaż. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak stworzył dział warzywno-owocowy. Jakie regały na warzywa i owoce wybrać? Jak rozmieścić stanowiska, aby zachęcić klienta do zakupu? Właśnie na te pytania odpowiemy w tym wpisie.

Sposób sprzedaży warzyw i owoców

Pierwszą kwestią, którą należy rozstrzygną, jest sposób sprzedaży warzyw i owoców. Do wyboru mamy dwie opcje – sprzedaż zza lady bądź stworzenie samoobsługowego stoiska. To drugie rozwiązanie jest nam dobrze znane z dużych hipermarketów oraz sklepów spożywczych. W wydzielonej przestrzeni znajdziesz regały na warzywa i owocehttp://www.tarpom.com.pl/regaly_warzywne – oraz stanowiska z wagami, które wyposażone są w mechanizmy metkujące. W takich przypadkach klient samodzielnie wybiera interesujące go produkty, waży je, a następnie przykleja etykietę z kodem kreskowym oraz informacją o wadze i cenie produktu.

Stwórz przestrzeń, która będzie sprzedawać

To, w jaki sposób zaaranżujemy dział, ma spory wpływ na to, jak warzywa i owoce będą się sprzedawały. W jaki sposób wyeksponować te produkty i zachęcić klienta do zakupu? Należy je przede wszystkim odpowiednio pogrupować. W ten sposób stworzysz funkcjonalną przestrzeń, która jest przyjazna dla klienta i zachęca do zakupów. Rozmieszczając odpowiednio regały na warzywa i owoce, klient będzie mógł intuicyjnie przemieszczać się między stoiskami i nie będzie miał żadnych problemów ze znalezieniem potrzebnego produktu.

Najlepszym rozwiązaniem jest pogrupowanie warzyw i owoców według ich podobieństwa. Warzywa dzielimy na:

  • warzywa z ziemi – ziemniaki, buraki, marchew, pietruszka, seler;
  • warzywa jedzone na surowo – pomidory, ogórki, papryka;
  • warzywa kapustne – kapusta, sałata, kalafior;
  • warzywa strączkowe – fasola, groch;
  • warzywa używane jako przyprawy – koperek, szczypiorek, cebula, czosnek.

Owoce dzielimy na:

  • cytrusy– cytryny, pomarańcze;
  • sezonowe;
  • egzotyczne – ananas, figa, granat, banany;
  • pozostałe.

Jeśli zdecydujemy się na taki podział stanowisk, wtedy znacznie ułatwimy zakupy wszystkim klientom i zwiększymy swoją szansę na sprzedaż warzyw i owoców.

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *