Regały na warzywa i owoce – jak stworzyć dział warzywno-owocowy?
To, w jaki sposób produkty, także owoce i warzywa, są eksponowane w sklepie, ma ogromny wpływ na sprzedaż. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak stworzył dział warzywno-owocowy. Jakie regały na warzywa i owoce wybrać? Jak rozmieścić stanowiska, aby zachęcić klienta do zakupu? Właśnie na te pytania odpowiemy w tym wpisie.
Sposób sprzedaży warzyw i owoców
Pierwszą kwestią, którą należy rozstrzygną, jest sposób sprzedaży warzyw i owoców. Do wyboru mamy dwie opcje – sprzedaż zza lady bądź stworzenie samoobsługowego stoiska. To drugie rozwiązanie jest nam dobrze znane z dużych hipermarketów oraz sklepów spożywczych. W wydzielonej przestrzeni znajdziesz regały na warzywa i owoce – http://www.tarpom.com.pl/regaly_warzywne – oraz stanowiska z wagami, które wyposażone są w mechanizmy metkujące. W takich przypadkach klient samodzielnie wybiera interesujące go produkty, waży je, a następnie przykleja etykietę z kodem kreskowym oraz informacją o wadze i cenie produktu.
Stwórz przestrzeń, która będzie sprzedawać
To, w jaki sposób zaaranżujemy dział, ma spory wpływ na to, jak warzywa i owoce będą się sprzedawały. W jaki sposób wyeksponować te produkty i zachęcić klienta do zakupu? Należy je przede wszystkim odpowiednio pogrupować. W ten sposób stworzysz funkcjonalną przestrzeń, która jest przyjazna dla klienta i zachęca do zakupów. Rozmieszczając odpowiednio regały na warzywa i owoce, klient będzie mógł intuicyjnie przemieszczać się między stoiskami i nie będzie miał żadnych problemów ze znalezieniem potrzebnego produktu.
Najlepszym rozwiązaniem jest pogrupowanie warzyw i owoców według ich podobieństwa. Warzywa dzielimy na:
- warzywa z ziemi – ziemniaki, buraki, marchew, pietruszka, seler;
- warzywa jedzone na surowo – pomidory, ogórki, papryka;
- warzywa kapustne – kapusta, sałata, kalafior;
- warzywa strączkowe – fasola, groch;
- warzywa używane jako przyprawy – koperek, szczypiorek, cebula, czosnek.
Owoce dzielimy na:
- cytrusy– cytryny, pomarańcze;
- sezonowe;
- egzotyczne – ananas, figa, granat, banany;
- pozostałe.
Jeśli zdecydujemy się na taki podział stanowisk, wtedy znacznie ułatwimy zakupy wszystkim klientom i zwiększymy swoją szansę na sprzedaż warzyw i owoców.