Jak zarezerwować pokój przez internet
Coraz większa grupa osób odchodzi od klasycznych sposobów rezerwowania pokoi w hotelach – przez przeszukiwanie źródeł, poszukiwanie poleceń, czy też samodzielne telefoniczne poszukiwania. Współcześnie ponad 70% osób zainteresowanych wypoczynkiem poszukuje informacji o hotelach i obiektach noclegowych przez internet.
Dwa typy turystów dokonują rezerwacji noclegów w różny sposób
Zarówno osoby planujące skrupulatnie swoje wakacje, jak też osoby wybierające się „spontanicznie” poszukują informacji na temat możliwości przenocowania w hotelu – jego cen i dodatkowej oferty.
Różnica pomiędzy tymi 2 typami turystów jest znacząca. W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na zasoby pieniężne tych 2 grup. Osoby które poszukują noclegu z dużym wyprzedzeniem sprawdzają bardzo dokładnie oferowane usługi hotelowe. Obierają najczęściej taką samą cenę, oraz porównują warunki poszczególnych obiektów oferujących te same ceny. Głównymi elementami decydującymi o rezerwacji hotelowej w danym obiekcie mają:
- Odległość od centrum miasta
- Odległość od najważniejszych atrakcji w okolicy
- Komunikacja z centrum i interesującymi miejscami
- Wygląd i jakość pokoi noclegowych oraz łazienek
- Dostępność dodatkowych atrakcji w hotelu (baseny, SPA, wypożyczalnie)
Rezerwacje online w ostatniej chwili
Osoby poszukujące noclegów na ostatnią chwilę patrzą głównie na 3 podstawowe i najważniejsze dla nich cechy oferty rezerwacji hotelowej:
- dostępność
- cena
- odległość od miejsca w którym się znajdują
Co ciekawe zauważyć można również spore różnice pomiędzy tym w jaki sposób dokonywane są rezerwacje przez te 2 odmienne grupy turystów. Osoby szukające noclegu w najbliższym terminie korzystają z rezerwacji internetowych poprzez aplikacje mobilne, lub mobilne strony portali rezerwacyjnych. Wskazuje to na duży nacisk na konieczność znalezienia noclegu w dobrej cenie. Nie poszukują jedynie najtańszej oferty, ale takiej która jest dostępna od ręki. Można ten fakt brać przy uwadze, jeżeli Hotel planuje działania marketingowe – reklamy w wyszukiwarkach czy na portalach rezerwacji można wycelować w osoby poszukujące ofert na urządzeniach mobilnych.